„Pregătirea este crucială în industria ospitalității. Nu poți să deschizi un hotel dacă nu ți-ai pregătit oamenii cu cel puțin 6 luni înainte. Ospătarul nu este un transportor de mâncare, el trebuie să-ți spună o poveste.” Afirmația îi aparține profesorului Ray Iunius, românul care le predă excelența managerilor marilor lanțuri hoteliere din întreaga lume. Stabilit în Elveția de mai bine de trei decenii, directorul celei mai prestigioase școli hoteliere din Europa spune că industria ospitalității din România progresează lent, din cauza lipsei majore de personal. 0 seconds of 6 minutes, 34 secondsVolume 90% embed De unde putem descărca pașaportul COVID Reguli noi de călătorie pentru minori Victor Piţurcă: „Consider că e un mare-mare abuz” Capsula radioactivă căutată timp de 8 zile în Australia a fost găsită Poluare masivă la periferia Bucureștiului. Sute de sesizări la Garda de Mediu Prima declarație a lui Alexandru Pițurcă după ce a fost eliberat din arest Buletinele electronice vor fi emise până la finalul anului în toată țara Frații Tate au angajat-o pe avocata lui Mike Tyson Anchetă a poliției la un liceu din Bacău Reporter: Cât de importantă este pregătirea în industria ospitalității indiferent de jobul pe care îl ai? Prof. Dr. Ray Iunius: Diferența e că ospătarul care nu are pregătire are un middle-manager care dacă îl ia de pe stradă știe să-l încadreze și să-și facă treaba cu el. Acesta nu e ospătarul profesionist, pentru că ospătarul profesionist nu e un transportor de mâncare dintr-o parte în alta. Îi vedeți în restaurante că sunt oameni pasionați care vin întâi și-ți spun o poveste, îți explică. Te uiți că ai trei fire de salată, dar ei îți spun o poveste întreagă. Apoi îți spune, dacă îmi permiteți aș vrea să vă sfătuiesc că vinul acesta merge mai bine cu... Au pasiune și nu-ți ajunge numai mindset-ul, trebuie să fii profesionist, să știi exact ce se întâmplă în bucătărie, ce-și dorește clientul și să știi cum să îi satisfaci aceste nevoi. Pentru că cu cât reușești să fii la înălțimea satisfacerii cerințelor clientului, coboară un senitment de plăcere, de satisfacție că i-ai dat un moment de fericire unui client, iar acela se transformă și în cash pentru ospătarul respectiv. Problema și tragedia mare în lume este că nu se mai găsesc oameni, au plecat oamenii nu numai din HoReCa, au plecat oamenii de peste tot și pentru mine este un mister unde sunt, unde au plecat, sunt tot felul de variante.
Citește mai mult pe site-ul