Continuând să navigați acest site și celelalte resurse ale domeniului si ale subdomeniilor lui winsed.swiss, ne acceptați Termenii de utilizare, Politica noastră de Confidențialitate și de asemenea folosirea anumitor cookies cu scopuri analitice, de statistică și de publicitate (dacă sunt arhivate)
Înapoi

Pledoarie pentru o carieră în industria ospitalității


Postat pe 14/02/2023

Vârsta majoratului – momentul la care dincolo de libertatea de a avea propriul carnet auto, viața ne pune să alegem ce vrem să devenim după ce terminăm liceul –  nu ne ajută prea mult să luăm o decizie în deplină cunoștință de cauză. Chiar dacă generațiile actuale au acces infinit mai mare la informații și se pot documenta încă de la intrarea pe băncile liceului despre domeniile în care și-ar dori să profeseze, de multe ori preferințele se schimbă în timp, și de cele mai multe ori radical.Lumea în care trăim astăzi ne permite să ne alegem o varietate de meserii care apoi ne dau libertatea să ne orientăm către domenii conexe, iar parcursul nostru profesional să ia un cu totul alt drum decât cel imaginat inițial sau pentru care ne-am pregătit în școală. Tot lumea de astăzi oferă oportunități de carieră în domenii care aparent sunt lipsite de „glamour”. Realitatea arată că orice industrie poate avea doza ei de strălucire și poate oferi șansa de a urca în carieră într-un orizont de timp rezonabil și fără a arde etape – lucru esențial pentru o dezvoltare profesională sănătoasă.

nu a fost găsită nicio descriere a imaginii.

Însă, cât de atractivă și atrăgătoare în același timp poate fi o carieră în industria ospitalității – domeniu care oferă o multitudine de meserii, oportunități de creștere, satisfacții și beneficii? De la un job în departamentul de administrare a unui hotel, în cel al serviciilor clienți și până la mentenanță, planificare evenimente sau bucătărie – toate acestea sunt oportunități de carieră care merită puse pe lista alegerilor de către cei care se află la început de drum și doresc să-și construiască o carieră. Iar saltul în carieră, în funcție de poziție, este la fel de atrăgător: de la magazioner poți ajunge Director General, un ospătar poate accede în timp la funcția de director de restaurant, iar o cameristă poate deveni în timp property manager (administrator).

 

Deopotrivă pentru părinți și tineri, job-urile în hotelărie „nu sună” atât de bine ca unele locuri de muncă din alte industrii percepute ca fiind mai atractive, tocmai pentru că se creează o proiecție mai favorabilă asupra acestora. Câți dintre noi știu ce și cât trebuie să învețe o cameristă și cât de mult trebuie să fie educată și informată în meseria pe care o practică? „Este doar o cameră curată, așa cum trebuie să fie la orice hotel care se respectă, indiferent de stelele afișate la intrare”. Cam aceasta este percepția față de munca unei cameriste. Parțial adevărat, dar puțini știu că departamentul administrativ (housekeeping) este pilonul de rezistență al oricărui hotel și că joacă un rol esențial în a menține clienții mulțumiți. Nimic nu îi va îndepărta mai mult pe clienți decât lipsa curățeniei care demonstrează cât de mult prețuiește hotelul respectiv alegerea clienților săi de a se caza în camerele sale.

 

Cu siguranță că un job de cameristă nu este unul de-a dreptul încântător, dar se poate vedea partea plină a paharului: personalul din acest departament își poate aduce contribuția venind cu opinii legate de organizarea camerei, procedurile de curățenie și modul în care acestea se pot derula mai eficient. Abilități de „time management” și comunicare, atenția la detalii, flexibilitate sau lucrul cu clienții sunt printre competențele pe care o cameristă trebuie să le aibă. Ușor? Nicidecum! Însă și avansul în carieră este semnificativ. O cameristă într-un hotel mare poate urca destul de ușor în ierarhie: de la guvernantă de etaj, devine guvernantă generală ceea ce înseamnă că va superviza operațiunile de curățenie pentru întregul hotel.

 

Oare un simplu ospătar care preia comenzile, servește clienții și apoi debarasează mesele poate ajunge manager general de hotel? Răspunsul este categoric – da! În industria ospitalității, avansarea în carieră este dată și de multiplele oportunități pe care acest sector le oferă. Într-un hotel pot fi peste 20 de meserii (bucătar începător, chef de partie, head chef și executive chef, cameristă, guvernantă de etaj, guvernantă generală, sales & marketing, recepționer, bellboy, șofer, contabil, casier, instalator, electrician, frigotehnist, zugrav, tâmplar, inginer, IT-ist, Director General).

 

Chiar și experiența mea arată că se poate crește ierarhic sănătos și sigur într-un hotel. În anii 2000 am angajat un magazioner care apoi a devenit responsabil de aprovizionare. Pentru că și-a dorit mult să evolueze și să învețe, a ajuns în departamentul de Food and Beverages (F&B), pentru ca în scurt timp să ajungă Director Food & Beverages într-un hotel de 4 stele.

 

Într-un alt hotel, am reprimit după concediul de maternitate o angajată cu reale calități de vânzător, care a reușit să crească venitul hotelului cu multe zerouri, schimbând ulterior domeniul cu cel al clinicilor medicale private. Iar exemplele pot continua.

 

Și pentru că industria ospitalității merită o adevărată pledoarie, las mai jos câteva aspecte care fac munca în acest domeniu să fie una plină de satisfacții personale și profesionale:

 

Industria ospitalității este poarta către întreaga lume. După câțiva ani în care îți demonstrezi abilitățile, talentul și dedicarea într-un hotel de brand, poți fi candidatul ideal pentru o poziție într-una din locațiile din străinătate ale acelui lanț.

Întâlnești mereu oameni noi. Indiferent că lucrezi într-un hotel cu clienți internaționali sau din propria țară, în fiecare zi vei avea ocazia să interacționezi cu oameni din toate categoriile sociale, inclusiv colegi.

Cresc șansele unui avans în carieră. Industria ospitalității chiar îi recompensează pe cei care muncesc mult, care mențin o atitudine pozitivă, excelează în zona de „customer care” și au o relație bună cu colegii. Avansul în carieră poate fi în scara ierarhică superioară de management sau migrarea către alte sectoare de business.

Un mediu de lucru pozitiv. Atmosfera într-un hotel este întotdeauna una pozitivă. Până la urmă, niciun turist nu va plăti cazarea într-un loc dominat de o atmosferă ostilă și tensionată!

Este o industrie puternică. La nivel global, industria ospitalității s-a dezvoltat foarte mult în timp, în ciuda crizelor economice și politice sau a conflictelor armate. La fel ca sectorul în sine, munca în domeniul ospitalității este una pe termen lung, de anduranță.


Articolul integral poate fi citit pe trendshrb.ro


Înapoi

Articolul anterior

Imagine pentru articolul numit MESERIAȘII - I
MESERIAȘII - I

Există două categorii de oameni – spune celebrul Murphy - prima e cea care îi împarte pe oameni în categorii, a doua nu. Ei bine, eu am sa îndrăznesc totuși să vă destăinui categoriile mele.

Postat pe 14/02/2023

 Citiți articolul complet 

Următorul articol

Imagine pentru articolul numit Meseriașii II
Meseriașii II

In the first part of this article, we were talking about the major need to rehabilitate vocational education (a subject that is valid not only in Romania) to positively change the future of our young people as well as the Romanian economy. This type of education, which can take various forms, has become a topic of the day throughout the European Union and beyond.

Postat pe 15/02/2023

 Citiți articolul complet 


nu a fost găsită nicio descriere a imaginii.

Abonați-vă la newsletter pentru ultimele noastre noutăți

Newsletter:

(C) Copyright 2024  

Website-ul și datele sunt găzduite și gestionate de Winsed.swiss Education Group (WEG) SA

nu a fost găsită nicio descriere a imaginii.