Continuând să navigați acest site și celelalte resurse ale domeniului si ale subdomeniilor lui winsed.swiss, ne acceptați Termenii de utilizare, Politica noastră de Confidențialitate și de asemenea folosirea anumitor cookies cu scopuri analitice, de statistică și de publicitate (dacă sunt arhivate)
Back

Modelarea viitorului ospitalității - Raportul Lausanne, Perspectiva 2030


Posted on 09/12/2020

 

Momente importante și sensibile ale industriilor și economiei, cum ar fi criza actuală generată de pandemia COVID-19, reprezintă și o oportunitate reală pentru a face o analiză obiectivă a trecutului, precum și un plan pentru viitor. Doar înțelegând greșelile și contextul în care au fost făcute, ar putea fi schițat un plan cu șanse de succes. 

În acest context, ca instituție principală privind educația în domeniul managementului ospitalității, Ecole hôtelière de Lausanne (EHL) își propune să dezvolte și să distribuie cunoștințe și know-how pentru creșterea continuă și reînnoirea industriei ospitalității prin cercetare aplicată, prin studii reale de caz și publicații inovatoare. Pe baza unei astfel de expertize și previzionând cumva situația pe care o parcurgem în această perioadă, „Raportul Lausanne, Shaping the future of hospitality - Outlook 2030”, identifică tendințele și factorii cheie privind sectorul global al ospitalității pentru dezvoltarea sa viitoare; obiectivul principal al acestui raport este de a provoca, de a semnala riscurile și oportunitățile viitoare, impactul său constând în explorarea posibilelor noi strategii și peisaje și în dezvăluirea inter-relațiilor. Raportul expune, de asemenea, diferite scenarii pentru a răspunde acestor provocări, oferind un leadership de gândire, promovarea gândirii creative și evaluarea comparativă la nivel mondial în domeniul ospitalității, prezentând o viziune ambițioasă asupra viitorului.

Raportul de la Lausanne descrie mediul viitor al industriei ospitalității la nivel holistic și explică interacțiunea dintre diverși factori de schimbare la nivel global care afectează evoluția acestui domeniu. Unele tendințe și relații vor duce la schimbări profunde, iar industria de profil trebuie să le îmbrățișeze.

Amenințările care rezultă din schimbările climatice, probleme de securitate și siguranță, evenimente (de exemplu, SARS, Zika, atacuri teroriste etc.), precum și fluxuri de migrație neprevăzute sunt declanșatorii privind schimbarea de azi și de mâine. Principalele provocări pentru industria ospitalității sunt lipsa de predictibilitate și amploarea unor astfel de evenimente și cât de rapid poate industria să reacționeze și să se adapteze la astfel de crize. Capacitatea industriei hoteliere de a face față acestui nou tip de fragilitate va fi cheia succesului său.

Modelul P-BTE (oameni, afaceri, tehnologie și mediu) identificat de EHL scoate în evidență principalii factori ai schimbării și cauzele vulnerabilității: fragilitate economică, globalizare, schimbări ale societății, migrație, riscuri pentru securitate și siguranță, schimbări climatice și lipsa resurselor. În funcție de modul cum sectorul ospitalității va face față provocărilor, vulnerabilitatea poate duce la un peisaj mai fragil sau mai rezistent.

Una dintre principalele provocări ale industriei ospitalității este amploarea evenimentelor, imprevizibilitatea lor și, nu în ultimul rând, cât de repede poate reacționa aceasta și adapta la astfel de crize. Capacitatea industriei de a face față acestui nou tip de fragilitate va fi cheia supraviețuirii sale. În general, crizele au elemente de surpriză, urgență și pericol.

Raportul de la Lausanne pune accentul pe modelul P-BTE, care reprezintă cele patru dimensiuni ale ospitalității: oameni, afaceri, tehnologie și mediu, precum și pilonii principali ai viitorului. „Factorul P” prezintă nucleul lanțului de profit din ospitalitate, leagă satisfacția angajaților de loialitatea și rentabilitatea oaspeților. 

Ca industrie a ospitalității, vom continua să fim „doamnele și domnii care slujesc doamnelor și domnilor”. Cu cât mașinile inteligente vor fi mai importante (roboți, inteligență artificială etc), cu atât factorul uman va deveni mai important. Ospitalitatea va continua să fie despre oaspeți și gazde; industria ospitalității va rămâne o industrie centrată pe oaspeți!

Prin înțelegerea, poziționarea, autoreglementarea, schimbarea și comunicarea eficientă contribuim la securizarea unui loc relevant, credibil și util pentru tot ce înseamnă HoReCa în mentalul colectiv. 

Consumatorul viitorului se crește pas cu pas, ceea ce alegem să-i spunem, să-l învățăm, cum ne place să ne arătăm, cum îi tratăm pe cei care muncesc în această industrie și valorile care ne definesc sunt parte din percepția generației viitoare despre industria ospitalității în România. Fie că ajung consumatori sau forță de muncă, tinerii de azi vor schimba această industrie și vor impune un nou fel de a face hospitality.

 


Back

Previous article

Image for the article named Cariera în ospitalitate rămâne o alegere inspirată!
Cariera în ospitalitate rămâne o alegere inspirată!

Te afli în căutarea unui job care să îți aducă multe satisfacții și o poziție pe măsura așteptărilor tale ? Te gândești să începi o carieră în industria ospitalității și totuși nu ești convins(ă) de acest traseu profesional? Dacă ai răspuns afirmativ la aceste întrebări, ai ajuns în locul potrivit!

Posted on 19/11/2020

 Read more 

Next article

Image for the article named Soft Skills, „Hospitude” și Ospitalitatea Afectivă
Soft Skills, „Hospitude” și Ospitalitatea Afectivă

Când întrebăm recrutorii operatorilor hotelieri de top, „Care este cel mai important atribut pe care ar trebui să-l aibă un tânăr absolvent al unei școli de management hotelier?”, cu toții sunt de acord că soft skill-urile se află în fruntea listei abilităților pe care trebuie să le dețină viitorii angajați. Managerii seniori ai industriei ospitalității sunt de acord. Dar din ce în ce mai mult, devenim conștienți că nu doar industria ospitalității are nevoie de aceste soft skill-uri, pentru a deveni mai competitivă și a crește calitatea serviciilor oferite, ci și alte industrii care nu se află neapărat în conexiune cu ospitalitatea. 

Posted on 15/12/2020

 Read more 

some pictures of ohma campus

no description of image found.

Follow us

 
Oradea

facebook logoinstagram logolinkedin linkyoutube link

Belgrade

facebook logoinstagram logolinkedin linkyoutube link

Abonați-vă la newsletter

pentru ultimele noastre noutăți

 

 

Newsletter:

 

winsedswiss logo

 

copyright Copyright 2021  

Website & data hosted and managed by winsedswiss education group (WEG) SA